Przyjęcia do szpitala
Procedura przyjęcia na oddział:
Przyjęcie do oddziału odbywa się w trybie planowym lub nagłym.
Do przyjęcia należy ze sobą zabrać:
- skierowanie
- dowód osobisty (pesel)
- karty informacyjne lub inną dokumentację medyczną
- pantofle, pidżamę, podstawowe środki do utrzymania higieny osobistej
Wszystkie przedmioty osobiste Pacjentów muszą być podpisane imieniem i nazwiskiem. Na własną odpowiedzialność Pacjenci mogą przynieść radio, telefon komórkowy.
Aby skrócić czas przyjęcia do oddziału oraz otoczyć Pacjentów profesjonalną i życzliwą opieką, każdy z Nich odprowadzony zostaje do odpowiedniego oddziału przez pracowników Izby Przyjęć.
Do dyspozycji Pacjentów jest depozyt, gdzie można przechować rzeczy osobiste i wartościowe na czas hospitalizacji.
Od stycznia 2013 potwierdzenie prawa pacjenta do pobierania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w bazie NFZ odbywa się poprzez elektroniczny system eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców).
Po przyjęciu Pacjenta do poszczególnych oddziałów opiekę nad nim sprawuje zatrudniony tam personel. Każda z osób, która zetknie się z Pacjentem posiada widoczny i czytelny identyfikator, umożliwiający pacjentowi zapoznanie się z poszczególnymi osobami, ich stanowiskami oraz miejscem pracy.
Do Ordynatora lub innych upoważnionych lekarzy oddziału zgłaszać się należy z prośbą o informacje na temat stosowanej terapii, jej przebiegu i czasu leczenia. Do Ordynatorów jak i Pielęgniarek Oddziałowych kierować można wszelkie uwagi, wątpliwości, wnioski i skargi dotyczące leczenia i opieki.
O wypisie Pacjent jest informowany przez lekarza prowadzącego. W dniu wypisu Pacjent proszony jest o ewentualne uzupełnienie danych do dokumentacji medycznej. Po wykonaniu niezbędnych czynności administracyjnych Pacjentowi wręczane są dokumenty wraz z kartą informacyjną wypisu i receptami.
Wzory dokumentów:
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
- Zasady odpłatności za udostępnianie dokumentacji medycznej
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Procedura zgłoszenia niepożądanego działania produktu leczniczego
- Formularz zgłoszenia niepożądanego działania produktu leczniczego
Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi broszurami i poradnikami:
- Broszura dla pacjentów cz. 1
- Broszura dla pacjentów cz. 2
- Depresja - poradnik dla pacjentów i ich rodzin
- Depresja w chorobach somatycznych - poradnik dla pacjentów i ich rodzin
- Psychoza - poradnik dla pacjentów i ich rodzin
- Broszura dla pacjentów - nadciśnienie tętnicze
- Pomoc - przydatne linki
- Dane Kontaktowe Kościołów i Związków Wyznaniowych
- Zasady zapobiegające upadkom pacjentów
- Wsparcie w samodzielnej rehabilitacji po przebyciu COVID-19.pdf