Pacjent ma prawo do:
- uzyskania świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej,
- uzyskania przystępnej informacji o stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu,
- wyrażenia zgody lub odmowy na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych, po uzyskaniu informacji pomocnej do podjęcia decyzji,
- dostępu do dokumentacji medycznej, dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
- uzyskania informacji na temat ciągłości leczenia w Szpitalu oraz innych placówkach medycznych,
- otrzymania informacji oraz wyrażenia zgody lub odmowy, jeżeli w trakcie leczenia Szpital zamierza wykonywać czynności w celach dydaktycznych lub naukowych,
- poufnego traktowania wszelkich informacji jego dotyczących,
- życzliwości, szacunku i zrozumienia oraz zachowania intymności,
- zapewnienia podstawowych potrzeb bytowych i higienicznych odpowiednich do stanu zdrowia,
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
- opieki duszpasterskiej,
- składania skarg, sprzeciwów i wniosków.
Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 - 190 - 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych), czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta - Strona główna
Rzecznik Praw Pacjenta - Strona kontaktowa
Klauza - ochrona danych osobowych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta
Prawa Pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta